Dag 11 6 september 2023

6 september 2023 - Brantôme, Frankrijk

Vanmorgen vroeg vertrokken, dat wil zeggen rond 9 uur. We wilden niet al te lang rijden en voor de grootste hitte op de plaats van bestemming zijn. Ons doel was Périgeux, maar onderweg hebben we bijgesteld naar Brantome. Totaal zo'n 175 km. We hebben de snelwegen gemeden en de weg binnendoor gevolgd, Het waren echt mooie wegen slingerend door het Frans landschap. Onderweg allerlei prachtig huizen en kastelen gezien. Bij één kasteel nog even gevlogen. We zijn op de mooie camping Brantôme terechtgekomen. We kregen twee prachtige ruime plaatsten toegewezen naast de rivier de Dronne. Piet had de camping met de fiets verkend en wist dus welke plaatsen leuk waren. Die plaatsen kregen we dus ook. Superplekjes. Vanavond naast de campers met de skottelbraai een lekkere maaltijd klaargemaakt. Allerlei groenten gewokt, uien en knoflook,  gemarineerde kip en rijst met pindasaus. Echt heerlijk. Toen we om 13.15 uur op de camping aankwamen, stonden er al drie campers te wachten. Om 14 u ging de receptie pas open. Na ons kwamen er nog 4 campers aan.... Bijna iedereen was uitgestapt en je snapt het al, bij de receptie was het dringen en wie gaat er nu als eerste binnen als de deur open gaat ? We zagen al dat enkele laatsten aan het "voorsorteren" waren om als eerste naar binnen te gaan. Nou niet dus.... Piet ging er pontificaal tussen staan en ging als een scheidsrechter "uitzoeken" wie als eerste was. Dat was dus snel duidelijk, want de eersten begrepen de bedoeling van Piet en na enkele minuten was duidelijk wat de juiste volgorde was. De sfeer was (daarna) erg gemoedelijk. Vanavond zagen we een ijsvogel die aan het vissen was !! Morgen blijven we dus ook nog staan op deze superstek. De temperatuur was vandaag 32 graden. Onder de bomen en langs het water goed te doen.

1. Anne:
    6 september 2023
    Ik zie het helemaal voor me, ogen als schotels...er wordt hier niet voorgedrongen🤣🤣🤣🤣🤣
  2. Kees Kats:
    6 september 2023
    Hahaha. Ja zo ging dat...
  3. Ron Melieste:
    6 september 2023
    Ja joh, had je last van voordringers!? Viespeuken zeg. Je zou een nummertje hebben moeten trekken! Maar euhhh gemijd????? Is dat nederlands ?????? Moet dat niet zijn gemeden???🤔😝
  4. Kees Kats:
    Uiteraard gemeden....
  5. Ron Melieste:
    6 september 2023
    Die drone vliegt wel hoog zeg! Kleine objecten zo vanaf boven.🩼
  6. Kees Kats:
    Leuk he