Dag 16 11 september 2023

12 september 2023 - Aubigny-sur-Nère, Frankrijk

Vanmorgen op tijd opgestaan. We wilden uiterlijk rond 10u wegrijden. We volgden een mooie route door het Franse glooiende landschap. Onderweg werden de zwart geworden zonnebloemen geoogst. We kwamen ergens een prachtig kasteel tegen midden in de bossen. Even gestopt en van afstand rondje omheen gevlogen. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ch%C3%A2teau_du_Grand_Chavanon. Ook kwamen we onderweg een chaotische garage tegen waar allerlei oude auto's stonden. Even gestopt. Stonden aantal eenden en een hele mooie besteleend. Helemaal gerestaureerd. Prijs 15.000 euro. Tussen Orleans en Auxerre waren het rijden beu en zochten een camping toen we bij het dorpje Aubign-sur-Nère waren. We vonden een mooie camping Des Étangs. De temperatuur was 31⁰ maar we kregen een mooie plek onder bomen. Piet zocht op internet in het dorpje naar een zaak om eten te halen. Het bleek dat ze ook bezorgden. Google vertaalde alles, dus online besteld. Binnen een halfuur werd er kebab, kip, salade en friet bezorgd. We hoorden in de verte onweer. Even met de drone verkend. Kwam steeds dichterbij en op een gegeven moment barstte het los. Het onweer viel mee maar de bui niet. We hebben van ons leven nog nooit zoveel hagel gehoord en gezien. Onvoorstelbaar. Het heeft minstens een half uur genageld. Stenen zo groot als stuiters. Een enorm kabaal op de camper terwijl de hagel nog gedeeltelijk werd gedempt door het vele blad van de grote eikenbomen. Het wad ook aardedonker. Na een uur toen het onweer weg was, zijn we gaan kijken. Wat een ravage op de camping. Dikke laag eikenblad, takken en een laag hagel. Je kan handenvol opscheppen. We vreesden er al voor maar de motorkap en de schuine voorkant boven de voorruit van de camper heeft een licht golfbal effect. Zo jammer. Het blijkt wel onder de verzekering te vallen, maar toch... Zoals gewoonlijk samen nog een spelletje Catan gedaan in de camper bij Piet en Gerda. Die hebben iets meer zitruimte. Ook de motorkap van hun camper heeft deukjes. Helaas. Foto's volgen.

1. Ron Melieste:
    12 september 2023
    Nou, dat met die hagelschade dat is echt kl*te!! Gelukkig stond je onder een boom.
  2. Wim:
    12 september 2023
    Jammer van de schade. Heb het nog nooit meegemaakt maar een kampeerder is hier wel altijd bang voor. Gelukkig aan het einde van jullie vakantie. Goede reis verder naar huis.