Dag 17 12 september 2023

13 september 2023 - Charleville-Mézières, Frankrijk

Vandaag hadden we een reisdag. We gingen onderweg naar huis vanaf de "hagelcamping". We zagen bij daglicht heel veel schade van andere campers, caravans en auto's op de camping. Wat een slagveld. Bij de verzekeringsmaatschappijen gaat de vlag wel even halfstok denk ik. Buiten de camping was er weinig te zien, dus de camping heeft de zwaarste hagel gehad. Daarna onderweg. Het landschap in Frankrijk is heel divers. De eerste 100 kilometer zijn we slinger-de-slang gereden, daarna de autosnelweg op. Rond 4 urr gingen we op zoek naar een plekje. Een zogenaamd wildplekje was niet zo gemakkelijk te vinden. Toen een route gepland naar een camperplaats, maar die was vol. Piet zag op de kaart een bosrijk gebied in de omgeving en dus daar doorheen. We hadden overigens de gehele reis contact via mijn Motorola portofoons. Die heb ik ooit eens gekocht en die werken nog steeds perfect. Vroeger als we met twee auto's op weg gingen op vakantie, bouwden we kort voor vertrek een 27 MC bakkie met versterker in en een grote lange antenne. Dit is wat handzamer. Op een gegeven moment zag Piet een verhard pad. We schoten er voorbij, even elkaar oproepen en zijn gekeerd. Het pad ingereden en vrijwel direct links was een verhard plek. Daar hebben we dus heerlijk rustig gestaan. Prachtige plek. Om te onthouden voor een volgende reis. Het is oostelijk van Charleville Mezieres.