Zaterdag 8 juli 2023

8 juli 2023 - Vlaardingen, Nederland

Vanmorgen zijn we kwart over negen na een lekker ontbijt in het chique de friemel hotel, gaan rijden. Het was toen ongeveer 24 graden, maar de temperatuur liep rap op. Sommige mensen denken dan dat het heerlijk is op de motor, als de temperatuur naar de 30 graden gaat. Nou, dat is het niet. Sterker nog, het is niet te harden. We hebben een integraalhelm op, stevige kleding en handschoenen aan. Verder zitten we "lekker" achter een forse ruit en we hebben ook nog eens twee enorme kachels (cilinders) bij onze benen. Dat zijn dus de ingredieënten om bijna flauw te vallen. Rond 12 uur ging de temperatuur naar de 35 gaden. We reden af en toe in een file  door een dorp en toen besloten we om van onze geplande route (slingerdeslang) af te wijken en de kortste weg te plannen naar huis. Onderweg op de autosnelweg met 120 km per uur lijkt het alsof er onafgebroken een enorme föhn op je aan het blazen is. Het asfalt is bloedheet. We zijn onderweg nog een kwartiertje  gestopt en in een restaurant van BurgerKing lekker afgekoeld door de airco. Als je dan naar buiten stapt, kun je er weer heel even tegen. Voor de Moerdijkburg kwamen we in een file terecht. Gelukkig kun je dan wel tussen de auto's door laveren. Het bleek dat de linker buis van de Drechttunnel dicht was. Op Shell Sandelingen Oost bij Hendrik Ido Ambacht hebben we elkaar gedag gezegd. Het zit er weer op. We zijn weer veilig thuis na ongeveer 1939 km rijden. We hebben het geweldig gehad. Van maandag tot en met vrijdag perfecte temperaturen en helder zonnig weer. De routes waren prachtig met 43.669 bochten ongeveer ;-) De motoren hebben zich prima gehouden. We hebben bij Wim alleen even een lampje van de koplamp vervangen, gekocht bij een garage. Hopelijk DV volgend jaar weer......

1. Anne:
    8 juli 2023
    Dank weer voor je blog Kees.Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn🙏Goede Zondag en lekker uitrusten.
  2. Hannie Duifhuizen:
    8 juli 2023
    Was leuk om te lezen, fijn je weer veilig thuis bent
  3. Kees Kats:
    Zeker!
  4. Rob:
    8 juli 2023
    Het in gedachten meegereden. Mooie route ook. Leuk dat ik weer meer mocht genieten.
  5. Kees Kats:
    9 juli 2023
    Graag gedaan Rob. We hebben er van genoten, maar dat heb je wel gelezen😀
  6. Ron Melieste:
    9 juli 2023
    Het was een prachtige reis die we zo op die manier met jou hebben mogen meemaken Kees. Je deed het goed als ‘reisleider ‘ met j er verslag. Fijn dat alles zo zonder problemen heeft mogen verlopen en dat je weer veilig thuis mocht komen. De Grote Reisleider is met jullie meegereisd en heeft in alles jullie bijgestaan! Maak wr maar een mooi foto plakboek van👍
  7. Kees aan Ron:
    9 juli 2023
    Inderdaad Ron, altijd weer fijn dat we zonder ongelukken thuis mogen komen. Graag gedaan.