Dag 11 5 september 2023

5 september 2023 - Fouras, Frankrijk

Vanmorgen 9 u al naar een plaatsje langs het strand onder bomen gereden. Er staan hier overdag altijd een rij campers. Zoals gewoonlijk had ik het levelersysteem omlaag had gedaan. Om 12 uur stopt er een boa van de gemeente. Hij sommeerde mij om het levelersysteem omhoog te doen omdat ik aan het "kamperen" was. Pfffff wat een zielige vertoning. We keken op een klein eiland zonder zichtbare toegangsweg. Langzaam zakte het water en kwam de weg tevoorschijn. Het bleek dat het hoogteverschil ongeveer 1.35 m was. Op het eiland stond een rij campers en auto's te wachten tot ze over de weg terug konden. Op het eiland is een camping. In het midden lag de weg het laagst en daar stond best nog een laagje water. Sommige mensen konden niet wachten en liepen en reden met fiets en auto door het zoute water. Lekker slim. Ik ben naar het eiland gevlogen met de drone. Was best nog een eind: 2500 meter, maar hij redde het ook terug. Toen de weg helemaal droog lag, zijn Piet en ik op de fiets naar het eiland gefietst. Wat een hobbels. Allemaal keien en zand. Op het eiland is een restaurantje. Daar wilden we een biertje drinken. De dame achter de kassa was niet bepaald vriendelijk. Toen we om een biertje vroegen werd het voor ons neer gegooid. Ik kreeg een vies glas en toen ik haar erop wees pakte ze met een chagrijnig gezicht en zonder iets te zeggen een ander glas en gooide dat bijna voor me neer. Ik heb dus direct maar even een 1 ster review gemaakt. Kunnen ze werken aan hun klantvriendelijkheid. We hebben verder heel de dag onder een boom langs het strand gezeten. Heerlijk koel. Piet wilde nog even een stuk "het wad" oplopen. Nou, na een meter zat hij al vastgezogen in de smurrie en kon er net uitkomen. We zijn even naar de camping op 500 m afstand hier vandaan, gefietst en hebben alvast 2 plaatsen gereserveerd. Langs het strand gegeten. Na het eten naar de camping. Inmiddels lekker afgekoeld. Morgen richting Périgueux.

1. Ron Melieste:
    6 september 2023
    Niet van die echt vriendelijke mensen hè, die Fransen!