Dag 6 31 augustus 2022

31 augustus 2023 - Colleville-sur-Mer, Frankrijk

Vanmorgen weer eens uitgeslapen. We hebben tenslotte vakantie. Rond 11 uur reden we weg richting Arromanches les Bains. Daar hebben we langs het strand geluncht. Daarna een route langs de kust gevolgd. Bij Arramanches gestopt. Voor de kust liggen nog steeds heel veel caissons die door de geallieerden gebruikt zijn in WWII. Liggen er dus al 78 jaar. Daarna zijn we nog naar een enorme Amerikaanse begraafplaats geweest bij Colleville sur Mer. Daar liggen 9300 militairen begraven. Rond 4 uur zijn we aangeland op een boerencamping bij Formigny. Langs de kust zagen we ook wel een camping, maar die was zo druk... pffff. Het is trouwens ongelooflijk hoeveel campers er rondrijden. We zitten nu in de regen onder de luifel. Temperatuur is prima. 19⁰

1. Rob:
    31 augustus 2023
    Indrukwekkende foto's Kees. Herinner dat hier gevochten is voor onze vrijheid. Dan besef je weer eens hoe goed we het hebben.
  2. Kees Kats:
    31 augustus 2023
    Ja bizar he. Totaal zijn er 465.000 mensen gesneuveld.
  3. Es:
    31 augustus 2023
    Zo indrukwekkend, heel bijzonder om daar vakantie én de vrijheid te mogen vieren
  4. Ron Melieste:
    1 september 2023
    Ja als je daar staat is het een onvoorstelbare herinnering die zich daar heeft afgespeeld. Moet je voorstellen velen liepen daar zo de dood tegemoet. Was prijsschieten voor de Duitsers
  5. Kees aan Ron:
    1 september 2023
    Zoveel jonge mensen en zover van huis.