Vrijdag 7 juli 2023

7 juli 2023 - Wiltz, Luxemburg

We vertrokken vanmorgen om 8:30. De zon scheen en weer een strak blauwe lucht. Dat is voor de 5e dag op een rij. We hebben in onze navigatiesystemen allebei dezelfde route. Die van mij wilde niet opstarten morgen. Toen zijn we maar gaan rijden op de navigatie van Wim. Na 500 meter kreeg ik in een keer een helder idee. Ik kwam erachter dat ik steeds de donderdag aan het laden was en niet vrijdag. Ja dat gaat natuurlijk nooit lukken. Ik vertelde dat tegen Wim en de eerst komende 10 km heeft hij mij daar maar zitten pesten. Hij viel haast van de motor van het lachen. Dat doe ik nou nooit iemand zomaar uitlachen. We kwamen langs het kasteel van Bourscheid en daar ben ik eerst maar eens even gaan vliegen. Wat een schitterende plek is dat. Rond 10:30 zouden we wel eens graag een bakje koffie willen gaan drinken maar ik had de route zodanig gepland dat we niet langs restaurantjes en eettentjes kwamen want anders moet ik iedere keer apfelstrudel eten. We hadden er nu een mini koekje bij. Zitten we op een terrasje in Vianden, komt er een Nederlandse camper voorbij en wie zat erin: een vroegere campinggenoot Bert en Griette Wiltink. Fiewietttt en een brul: BERT en hij stopte. Even een praatje gemaakt. Wat een toeval. Onderweg ergens in Luxemburg kwamen we een enorm waterreservoir tegen. Daar heb ik even gevlogen en wat plaatjes gemaakt. Daarna zijn we richting een camping bij Mesch gaan rijden. Daar stond Esther die samen met Josslyn en Mirthe een weekje aan het kamperen was met de camper. Daar zijn we er gezellig avondje geweest en hebben daar gegeten. Nu weer veilig terug in het hotel in La Gaiche. Wat ik nog even kwijt wil is dat we de afgelopen drie dagen dat we in Duitsland reden nog geen propje papier of blikje of plastic flesje tegengekomen zijn. Het is daar echt brand schoon. Ongelooflijk. We rijden nu in Luxemburg en België. In Luxemburg is het ook wel redelijk schoon maar in België zie je weer van alles rondslingeren. We hebben nog veel meer beleefd en gezien, maar dat ben ik allemaal alweer vergeten. De motortocht was weer geweldig.