Donderdag 6 juli 2023

6 juli 2023 - Arlon, België

We zijn vanmorgen om ongeveer 8:30 vertrokken uit Zell. Er was al vroeg een heerlijk zonnetje met strak blauwe lucht. We hebben een prachtige mooie route gehad. We hebben weer diverse wegopbrekingen gehad en borden waar we niks van begrepen, dus zijn we maar gewoon doorgereden. Eén keer konden we echt niet verder  want er stond in enorme kraan in de weg en er was een brede geul gegraven. Voor de rest was het de vierde dag op rij met prachtig weer en prachtig wegdek. De hele dag scheen de zon en de temperatuur was perfect. Onderweg kwamen we een aantal zonnepanelen velden tegen, van een enorme omvang zoals we nog nooit hadden we gezien. Het eerste hotel in Arlon in België, waar we de route naar toe hadden gepland, was geheel bezet. Via de navigatie een ander hotel ingegeven en we kwamen uit in een chique en klassiek hotel net over de grens in Luxemburg, Le Gaichel. Er waren geen andere restaurants in de omgeving, dus hebben we hier gegeten. Wim heeft het dobbelspel Catan meegenomen en dat spelen we elke avond. Het staat ongeveer gelijkspel.