Dinsdag 4 juli 2023

4 juli 2023 - Zell, Duitsland

Vanmorgen voor ons doen vroeg opgestaan. Wekker om 7 uur gezet. Zoals in Duitsland gewend een heerlijk ontbijt op het gemakje genuttigd. Om half negen reden we weg uit Einruhr. We kwamen langs Vogelsang. In 1934 gebouwd en in de oorlog een nazi opleiding, daarna van 1946 tot 2005  een Belgisch militair oefenterrein. Daarna een prachtige route gaan rijden door de Eifel. Zonnig weer en over hey algemeen mooi wegdek. Gaaaaan. Onderweg bij een zaakje een frietje met curry worst gegeten. De uitbater was niet bepaald een vriendelijk mens. Toen we klaar waren werden we niet vriendelijk verzocht, maar gesommeerd, om ons lege bord bij de keuken neer te zetten. Verbouwereerd deden we het nog ook. Wat een heks zeg. De route die gepland stond was 373 km maar die hebben we een behoorlijk stuk ingekort. We waren rond half 4 uur in Zell (Mosel). Het eerste hotel was vol en het tweede hotel had nog één plekje. We hebben gelijk voor twee nachten geboekt. Eerst lekker op het terras een paar biertjes gedronken en daarna zijn we het dorp in gegaan en hebben bij een pizzeria een pizza gegeten. Het was weer een heerlijke dag. We zitten nu met een glaasje wijn op het balkon met zicht op de Moezel.

1. Rob:
    4 juli 2023
    Heb je het lange statief ook weer bij je Kees ?
  2. Lisette:
    4 juli 2023
    Ha pa en meneer Kats, Dat ziet er uit als een mooie tocht. Veel plezier nog verder! Groetjes, Lisette
  3. Kees aan Ron:
    Uiteraard
  4. Ellemieke:
    4 juli 2023
    Ha paps en Kees,wat een heerlijk verhaal: 2 mannen die zich laten commanderen door een heks🤣. Prachtig weer de foto.s Is de drone er dit jaar ook weer bij?🤭